Velotrenažieris mājās – kāpēc tas būtu nepieciešams ikvienam?

1a.lv_Blogs_velotrenažieri

Foto: 1a.lv

Var šķist nedaudz dīvaini uzskatīt mīšanos uz velotrenažiera par atpūtu, bet – velotrenažieri sniedz ārkārtīgi daudz priekšrocību, un būtu muļķīgi tās neizmantot, kā arī – šim trenažierim piemīt pagaidām pārāk maz novērtēts izklaides potenciāls! Kāds? Lasi tālāk!

Ieguvumi, ko sniedz velotrenažieri

21. gadsimts pasaules vēsturē ieies kā laikmets, kad stāvus pacēlies saprātīgais cilvēks nolēma apsēsties un… tā arī palika sēžam. Fitnesa treneri un ortopēdi var runāt, cik vēlas, taču ikdiena nemainīgi pierāda vienu – cilvēki sēž un sēdēs arvien vairāk. Tas nelabvēlīgi ietekmē visu ķermeni, līdz ar to svarīgi jau laikus pievērsties preventīviem pasākumiem, lai spriganajā pensijas vecumā miesa vēl būtu gana mundra un spētu ceļot apkārt pasaulei un ballēties uz kruīza kuģiem!

Bet par visu pēc kārtas. Kāpēc tieši velotrenažieri? Tiem piemīt kāda būtiska priekšrocība, salīdzinot ar visiem citiem trenažieru veidiem – treniņa laikā Tu mierīgi vari skatīties savus iecienītākos seriālus! Novieto planšetdatoru vai viedtālruni sev priekšā un mierīgi minies mērenas slodzes režīmā. Nekādu satiksmes negadījumu, nekādu dzīvībai bīstamu situāciju, nekādas garlaicības. Liec ķermenim pasvīst, kamēr gars nedaudz izklaidējas pēc darba dienas. Labāku veidu, kā apvienot lietderīgo ar patīkamo, grūti iedomāties. Lūk, vēl dažas no velotrenažieru priekšrocībām:

* Vari trenēties neatkarīgi no laikapstākļiem.
* Treniņi uz velotrenažiera maz noslogo locītavas.
* Vari apvienot izklaidi ar treniņu.
* Trenažieri ir visai kompakti un neaizņem vairāk vietas par pāris krēsliem.
* Regulējama slodze.
* Labākais veids kardio slodzei.
* Piemēroti ķermeņa svaram līdz pat 180 kg.
* Ir pieejami modeļi ar iespēju mīt pedāļus pretējā virzienā, tādējādi trenējot citas muskuļu grupas.

Velotrenažieru veidi

1a.lv_Blogs_velotrenažieri (2)

Foto: Shutterstock.com

Velotrenažieri tiek iedalīti veidos pēc dažādiem parametriem.

Pēc konstrukcijas veida

* Vertikālais velotrenažieris – precīzi imitē braukšanu ar velosipēdu. Trenē kāju, kakla, roku un muguras muskuļus.

* Horizontālais velotrenažieris – tika radīts medicīniskiem nolūkiem. Atšķiras ar pedāļu izvietojumu – tie ir zem stūres, sportists sēž krēslā, nenoslogojot muguru. Minimāla slodze uz locītavām, galvenais akcents uz sirds un asinsvadu sistēmas stiprināšanu.

Velotrenažieri pēc slodzes veida

Mehāniskie velotrenažieri: izšķir siksnu un disku velotrenažierus.

* Siksnu: slodze tiek mainīta ar siksnu, kurai var regulēt spriegojumu. Siksnu velotrenažieri ir kompakti, vienkārši izjaucami un saliekami. Siksnu velotrenažieru galvenie trūkumi – skaļi; nevienmērīga gaita, kas var šķist arī nedabiska; tā kā darbojas bez elektrības, parasti aprīkoti ar mazu displeju un vāju paneļa apgaismojumu.

* Disku: slodze tiek regulēta ar diskiem, kas maina pretestību. Disku velotrenažieri labāk imitē braukšanu ar velosipēdu, var nodrošināt daudz augstāku slodzi, ir klusāki. Disku velotrenažieru trūkumi – dārgāka apkope, lielāki un nav izjaucami, diski ar laiku nodilst.

Magnētiskie velotrenažieri: slodze tiek regulēta ar magnētiem.

Vēl pastāv arī elektromagnētiskie velotrenažieri – vismodernākie pagaidām pieejamie velotrenažieri. Nepieciešams pieslēgums elektrotīklam, taču šādi trenažieri nodrošina precīzu datu uzskaiti.

1a.lv_Blogs_velotrenažieri (3)
Foto: Shutterstock.com

Ja arī Tu apsver iespēju izkustēties un ieviest savā dzīvē kādu trenažieri, velotrenažieris mājās ir lielisks variants, ar ko sākt. Tu varēsi izkustēties neatkarīgi no laikapstākļiem, noskaņojuma un diennakts laika. Nav nepieciešamas ne priekšzināšanas, ne arī dārga aprīkojuma apkope vai uzturēšana. Viens velotrenažieris ir viss, kas nepieciešams. Bet, ja joprojām nevari izvēlēties piemērotāko, ielūkojies šeit:

Speciālisti iesaka veikt kardiotreniņus 3–4 reizes nedēļā apmēram 30 minūšu garumā. Izklausās pēc lieliska seriālu baudīšanas režīma! Ja Tev vēl nav velotrenažieris mājās, izvēlies kādu no populārākajiem ražotājiem un baudiet vakara izklaidi kopā. Tu to jau sen esi pelnījis (un Tava kardiovaskulārā sistēma – tāpat)!

16.10.2017
Autors: Valdis Zariņš

Pievienot komentāru